Българска циганка пее песента на Инджи и Мехмед !

сряда, 28 октомври 2009 г.

Българска циганка пее песента на Инджи и Мехмед !

Драматичната песен "Dayan - Gonlum",на която се разделят и събират в сериала "Перла/Gomus",всъщност принадлежи на певицата Джансевер,която е с български произход.

В оригинал парчето носи името "Canim dediklerim" и се изпълнява от известната балканска певица Джансевер Далипова,която се гордее с българските си корени."Баща ми е циганин,а майка ми е българка.Баба ми и дядо ми още живеят в България,но не ги познавам",казва Далипова,която е живяла в Сърбия,Македония,Гърция,Турция,а в момента прекарва по-голяма част от времето си в Германия."Сигурно имам много роднини в България,ако искат,нека се свържат с мен-от големия цигански род Дестановци съм",призовава клана си Джансавер.

Песента от "Перла" е изпята за пръв път от Джансевер през 1991 г, и в нея гласовитата циганка влага душата си-тя е болна от неизлечима болест и изпява мъката си в "Canim Dediklerim".

През 2001 г. турският изпълнител Угур Аслан я преработва и я изпълнява като "Dayan Gonlum" както е и в сериала.

Софи Маринова също използва парчето на сънародничката си Джансевер-тя го изпява като "Плачещо сърце" през 2006 г.Наскоро Джансевер Далипова издаде албум и в България.Тавата и се казва "Сълзи от ноти" ("Rovena o note") и в нея циганката отново изплаква мъката,събрана през живота,в песен."В моята душа има огромна рана.Всичко това е събрано още от детските ми години.Всичко,което преживявам аз или приятели,превръщам в песни",казва българката.Роднините на Джансевер са типични цигани чергари.Ромската певица има шест братя и сестри.От дете ходи по нивите с майка си и баща си и пее на аргатите.Родителите и са много бедни и те пътува с тях от село на село,за да изкарва прехраната си.

Портал Турция

2 коментара:

Анонимен,  2 декември 2009 г. в 11:53  

lele ne go znaeh che e taka no az lichno sum ot turciq i ne go znam :d

Галя,  4 юни 2010 г. в 9:07  

Знаете ли аз съм много голям Фен на Инджи и Мехмед на перла и на другите турски сериали Обичам ви Ммехмед Инджи чао от мен Галя.

Публикуване на коментар

portalturkey@gmail.com

Последователи

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP